Održana radionica o Dubokom učenju i Generativnoj umjetnoj inteligenciji

04. 07. 2024.

SpliTech_radionica_lipanj_2024

U sklopu konferencije SpliTech 2024, na IoT danu 25. lipnja 2024., na Fakultetu elektrotehnike, strojarstva i brodogradnje Sveučilišta u Splitu, održana je radionica pod nazivom "Deep Learning and Generative Artificial Intelligence". Radionica, koja je okupila 18 sudionika, većinom doktoranada, pružila je dubinski uvid u suvremene tehnike dubokog učenja i generativne umjetne inteligencije.
 
Radionicu su stručno vodili članovi EuroCC 2 projektnog tima, izv. prof. dr. sc. Ivo Stančić i doc. dr. sc. Maja Barović, eksperti u područjima dubokog učenja i umjetne inteligencije. Tijekom radionice, sudionici su imali priliku upoznati se s osnovama neuronskih mreža, s posebnim naglaskom na konvolucijske neuronske mreže i duboko učenje.
 
Jedan od ključnih dijelova radionice bio je praktični rad na resursu za napredno računanje Srca,  računalnom klasteru Padobran, tijekom kojeg su sudionici trenirali vlastite modele dubokog učenja. Ovaj hands-on pristup omogućio im je da stečeno teoretsko znanje odmah primijene u praksi, što je značajno doprinijelo njihovom razumijevanju i vještinama.
 
Nakon uvodnog dijela, fokus radionice preusmjerio se na generativne modele umjetne inteligencije. Sudionici su imali priliku trenirati i testirati generativne modele koristeći računalni klaster Padobran. Ovo iskustvo bilo je izuzetno vrijedno za doktorande, jer im je pružilo uvid u stvarne mogućnosti i izazove rada s naprednim AI tehnologijama.
 
Poseban naglasak tijekom radionice bio je stavljen na korištenje nacionalne HPC infrastrukture za treniranje modela dubokog učenja. Sudionici su dobili detaljne informacije o mogućnostima koje pruža ova infrastruktura, što je dodatno potaknulo njihov interes za daljnje usavršavanje u ovom području.
 
Na kraju radionice, sudionici su izrazili želju za proširenjem ovakvih radionica, što pokazuje rastući interes akademske zajednice za napredne tehnike dubokog učenja i generativne umjetne inteligencije.